معرفی کتاب جدید معظّم له به نام «امامت»
وبگو | آموزش منوی کشویی با ul li و css
روحـانـیـت به عنـوان مسئـول ذی ربـط امـور دینـی نقـش اول را در آگـاهی و مطالبـه نسبـت به مسئـولان و رسانـه ها دارد. آیت الله وفسـی .......... اعـتمـاد بـه نـفس، دروغـی است بـزرگ که از مسـیـحیـّت غـربی وارد دنیـای اسلام شده است . آیت الله حـامد وفسـی ........... موج سـیـاه فـتـنـه جـدیـد، فـرهـنـگــی اســت و راه نـجــات از آن احـیـاء امــر بــه مــعــروف و نــهـی از مــنـکــر است. حضـرت اسـتـاد آیـت الله وفـســی ........... در مـورد کـارنـامـه ی فـرهـنگـی انـقلاب، سکـوت بـهتـرین نظـری است کـه می تـوان ابـراز کرد. استـاد اخـلاق تهران حامد وفسـی .......... انـقـلاب ایـران بـه یـک مـعـجـزه الهـی شبیـه تـر بـود تـا یـک حـرکـت سیـاسـی مـاننـد سـایـر انـقـلاب هـای جـهان و رهـبری آن هم بـه پـیـامبـران الهـی شبـیـه تـر بـود تـا رهبـران انقـلابی در دیگـر سرزمیـن هـا... حکیـم متـألـه استـاد حـامـد وفسـی

یکی از جذّاب ترین مباحث در بین عموم شیعیان، بویژه شعرا، مادحین و سخنرانان مذهبی، مقایسه مقام و منزلت اولیاء الهی با یکدیگر، بخصوص بزرگان کربلا و حادثه ی عظیم عاشورا، با دیگر انبیاء و ائمه -سلام الله علیهم می باشد.
علّامه مجاهد حضرت آیت الله وفسی دوازدهمین کتاب خویش با عنوان «امامت» را که در سال ۱۳۹۹ به زینت طبع آراسته گشت، بستری برای طرح مباحث فوق قرار داده اند تا در آنجا بعد از تبیین جایگاه امامت و امامانِ از انبیاء -سلام الله علیهم- مانند حضرت ابراهیم -سلام الله علیه-، افضلیت ایشان را نسبت به اولیاء کربلا -سلام الله علیهم- مورد سنجش قرار دهند.
در این اثر که شامل چهار بخش: ۱-بررسی اجمالی ۲-معرفت و شناخت مقام امامت ۳-مباحثه ۴-شرح اجمالی زیارت حضرت عباس -سلام الله علیه- می باشد، تلاش شده تا مفصّلاً در اطراف مسئله بحث و با ادلّه ی محکم، پاسخ آن تبیین گردد.
در بخش اول بعد از بیان ضرورت و فایده ی این نوع بحث ها و منابع و موانع شناخت و همچنین بررسی مقامات و مناصب الهی، بیّنات قطعیه ی عظمت امامان نسبت به انبیاء -سلام الله علیهم-، امارات عظمت اولیاء کربلا -سلام الله علیهم-، نگارنده ی محترم، به تحلیل دقیق دلایل طرفداران افضلیّت اولیاء کربلا -سلام الله علیهم- و حدیث افضلیّت نساء و مغالطات مربوط به اصل مسئله پرداخته اند.
علّامه متألّه، در بخش دوم این اثر ارزشمند، ضمن بیان صفات امام از دیدگاه علمای اهل سنّت و علمای امامیّه و همچنین شرط افضل بودن و ادلّه ی قائلین به افضل بودن امام، ترتیب و نظام مناصب الهی و البته عظمت منصب امامت را تبیین فرموده اند.
ایشان معانی انبیاء، صدّیقین و شهدا و همچنین نکات قابل تأمّلی در زیارت اولیاء الهی را مورد بررسی قرار داده اند.
امّا شاید آنچه که بیش از اندازه در این کتاب جلب توجّه نموده و مخاطب را شیفته ی مطالعه ی آن می کند، مناظره ی چند تن از فضلای حوزه با حضرت علّامه آیت الله وفسی می‌باشد که بخشی از کتاب با عنوان مباحثه برای آن تهیه گشته است.
می توان از موضوعات جذّاب و جنجالی مورد بحث در این مناظره، به موارد زیر اشاره نمود:
۱-نقد حدیث مشهور مناقب حضرت علی (سلام الله علیه) ۲-اثبات امامت یا امام بودن همه ی شیعیان، به دلیل استضعافشان در زمین ۳-امامت حضرت یوسف -سلام الله علیه- بر پدر بزرگوارشان حضرت یعقوب (سلام الله علیه) ۴-امامت یا عدم امامت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ۵-حضرت ابراهیم -سلام الله علیه- اهل یقین یا اهل شکّ ؟ ۶-مسئله برتری حضرت حمزه سیدالشهداء (سلام الله علیه) ۷-نبوّت، رسالت، امامت، مفاهیم مشکّک یا متواطی ؟ ۸-خلط بین فضیلت حقیقی و فضیلت ظاهری ائمّه (سلام الله علیهم) ۹-تفاوت رؤیت ملکوت با نظر به ملکوت ۱۰-ارزش داشتن فضائل و مقامات اعطایی (در کجا ملاکِ ارزش، اکتسابی بودن است؟) و...
این اثر گرانسنگ از آثار کلامی حضرت علّامه حامد وفسی، به شمار می آید.

جهت دانلود pdf کتاب امـامـت بر روی  کلیک نمائید.





برچسب‌ها: امامت ایت الله وفسی

تاريخ : پنج شنبه 30 بهمن 1395 | 1:31 | نویسنده : سردبــیر |

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------