در پی اظهارات یکی از مسئولین ارشد کشور
وبگو | آموزش منوی کشویی با ul li و css
روحـانـیـت به عنـوان مسئـول ذی ربـط امـور دینـی نقـش اول را در آگـاهی و مطالبـه نسبـت به مسئـولان و رسانـه ها دارد. آیت الله وفسـی .......... اعـتمـاد بـه نـفس، دروغـی است بـزرگ که از مسـیـحیـّت غـربی وارد دنیـای اسلام شده است . آیت الله حـامد وفسـی ........... موج سـیـاه فـتـنـه جـدیـد، فـرهـنـگــی اســت و راه نـجــات از آن احـیـاء امــر بــه مــعــروف و نــهـی از مــنـکــر است. حضـرت اسـتـاد آیـت الله وفـســی ........... در مـورد کـارنـامـه ی فـرهـنگـی انـقلاب، سکـوت بـهتـرین نظـری است کـه می تـوان ابـراز کرد. استـاد اخـلاق تهران حامد وفسـی .......... انـقـلاب ایـران بـه یـک مـعـجـزه الهـی شبیـه تـر بـود تـا یـک حـرکـت سیـاسـی مـاننـد سـایـر انـقـلاب هـای جـهان و رهـبری آن هم بـه پـیـامبـران الهـی شبـیـه تـر بـود تـا رهبـران انقـلابی در دیگـر سرزمیـن هـا... حکیـم متـألـه استـاد حـامـد وفسـی

پـرسـش از مـحـضـر اسـتـاد آیـت الله وفسـی


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

عرض سلام خدمت حضرت آیت الله وفسی

فردی در جایگاه قانون‌گذاری نظام اسلامی گفته است که " به چه حقی می‌گوییم وقتی خانمی بدحجاب است اجازه ندهیم به مترو سوار شود "

سؤال اول- آیا حکومت اسلامی می‌تواند افرادی را از حقوق شهروندی محروم و او را به مترو و... راه ندهد؟

سؤال دوم- آیا حکومت اسلامی می‌تواند نسبت به افراد فاسق یا فاجر بی تفاوت باشد؟

سؤال سوم- آیا ما باید ذلیلانه تسلیم قدرت طلبی افراد جاه طلب باشیم تا برای بدست آوردن رأی بیشتر در انتخابات، اسلام و انقلاب را به بازی بگيرند؟

متشکرم.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

سلام علیکم و رحمة الله

با تشکر از سؤالات جنابعالی
 
اولاً مطابق اصل ۵۷ قانون اساسی ج.ا. ا. هر سه قوه زیر نظر ولایت مطلقه ولی فقیه اعمال میگردد. رهبری ( فقیه جامع الشرایط ) می‌تواند برای اجرای احکام اولیه و ثانويه، تدابیری را اتخاذ کند. بعلاوه قوه مقننه در واقع نماینده حاکم اسلامی هستند که موظفند برای رسیدن مردم به جامعه اسلامی، امور شرعی و عقلایی را تبديل به قانون نموده و به قوه قضائیه و مجریه ابلاغ نمایند و باید ناظر بر اجرای صحیح آن هم باشند.

ثانیاً در همه جای دنیا حتی کشورهای غربی که آزادی های جنسی بی قید و بند را تبلیغ می‌کنند،  " آزادی " را مقید به " قانون " می‌دانند. اگر آزادی فردی موجب لطمه به آزادی دیگری و جامعه شود آنرا جرم انگاری نموده و با قاطعیت با مجرمین برخورد می‌کنند.

ثالثاً در زمان کرونا شاهد بودیم که هرسه قوه و نیروی انتظامی و... به میدان آمده و ورود افراد بدون ماسک را به اماکن‌ عمومی حتی‌ اتوبوس و مترو ممنوع کردند و در روز سیزده بدر با شدت از ورود مردم به پارک ها جلوگیری کرده و برای خودروهایی که در حاشیه بوستان ها توقف می‌کردند جریمه سنگینی مقرر نمودند.

بنابراین:
۱- برخورد قانونی با جنبش فواحش و دواعش، یک وظیفه جدی برای تمامی مسؤلان کشور است.
۲- حفظ حریم خانواده و رعایت عفت عمومی از وظایف حکومت ج.ا. ا. است و این امر محقق نمی‌شود مگر آنکه همه قوا و نهادها خصوصاً رسانه ملی به این امر اهتمام داشته باشند. ( حداقل به اندازه کرونا برای اخلاق و عفت عمومی ارزش قائل باشیم ).

نتیجه این است که مردم مسلمان و حتی غیر مسلمان حق دارند از حکومت و مسئولان، مجازات افراد بی حجاب یا کم حجاب را مطالبه کنند و اگر آنها اقدامی نکردند مطابق وصیت نامه حضرت امام خمینی -ره- خودشان برای حفاظت از دینشان اقدام نمایند.
غفلت و کم‌کاری یا تسامح و تساهل مسؤلان نسبت به وظایف دینی به معنای همراهی با دشمنان و نشان دهنده نفاق آنان است.

تذکر دو نکته لازم است:
۱- اگر بر فرض بعضی از موارد " کم حجابی " گناه صغیره باشد وقتی تکرار شد گناه کبیره شمرده می‌شود و مرتكب آن " فاسق " میباشد، اگرچه نمی‌توان آنها را " بی دین " دانست - همانطور که سارق یا مختلس و... را نمی‌توان بی دین محسوب کرد - اما می‌توان مجرم شمرده و به اندازه جرمش، مطابق قوانین مجازات نمود.
۲- برخی رجال سیاسیِ غیر مذهبی ولی مذهبی نما در بعضی مناصب و نهادها نفوذ کرده اند و متأسفانه گاهی اوقات این افراد از غربال شورای نگهبان می‌گذرند؛ پس این وظیفه ماست که در زمان انتخابات فریب تبلیغات را نخورده، خادم متدین و متخصص را از فاقد صلاحیت تشخیص دهیم.

ان شاءالله در پناه حضرت حجت -عجل الله فرجه الشریف- و نایب بر حقشان حضرت امام خامنه ای -دام ظله العالی- موفق و منصور باشید.
یاعلی -علیه السلام-

حامد وفسی
جمعه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱




موضوعات مرتبط: دیـگـر تـحـریـراتاخبار
برچسب‌ها: حضرت علامه مجاهد آیت الله وفسی اغتشاشات حجاب

تاريخ : دو شنبه 19 دی 1397 | 20:55 | نویسنده : سردبــیر |

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------