تفاوت استاد اخلاق و مربی اخلاق
میان استاد اخلاق و مربی اخلاق تفاوتی بنیادین وجود دارد. استاد اخلاق صرفاً آموزگار دانش اخلاق است و میتواند بدون التزام عملی، مفاهیم اخلاقی را بیان کند؛ اما مربی اخلاق کسی است که خود به آن مفاهیم متخلق و عامل است و از مسیر تجربه و تزکیهی نفس میتواند دیگران را پرورش دهد. تنها کسانی که از قلبی سلیم و روحی پاک برخوردارند مثل امام زمان - علیهالسلام - و اولیاء - صلواتاللهعلیهم - یا حداقل مثل حضرت مریم - سلاماللهعلیها -، توان هدایت حقیقی دیگران را دارند، نه کسانی که صرفاً در گفتار مدعی تربیتاند.
مطرح شده در ۱۴۰۴.۷.۱۷ - حضرت آیتالله وفسی
موضوعات مرتبط: عـکـس نوشـتـه
برچسبها: استاد اخلاق، مربی اخلاق، درس اخلاق، امام زمان، دراویش، درویش، صوفیه، سلسله های اخلاقی، آیتالله وفسی، حامد وفسی
تاريخ : پنج شنبه 15 آبان 1404 | 16:27 | نویسنده : سردبــیر |
بر پایه عقاید اهل سقیفه
که مدعی هستند خداوند و حضرت رسول اکرمﷺ
برای بعد از ایشان کسی را معین نکردهاند؛
بنابراین
برگزیده شدن جناب ابوبکر به عنوان خلیفه رسولالله
کذب محض و متناقض با ادعای ایشان است؛
نهایتاً باید گفت که
جناب ابوبکر رئیس مسلمانان است،
آن هم نه به اجماع همه مسلمانان؛
زیرا بسیاری از مسلمانان و بزرگان اصحاب
با وی بیعت نکردند.
برگرفته از کتاب هارون - حضرت آیتالله وفسی
موضوعات مرتبط: عـکـس نوشـتـه
تاريخ : پنج شنبه 15 آبان 1404 | 16:23 | نویسنده : سردبــیر |
این مطلب باید روشن شود که:
ضرورتی ندارد انسان خودش مستقیم و بالمباشر فعلی را انجام دهد،
تا منتسب به حزبالله و یا حزب شیطان شده و از آنها شمرده شود؛
بلکه وقتی جزء گروهی شدیم یا از افعال آن گروه راضی بودیم
و یا به هر نحوی آن حزب را تبلیغ کردیم،
جز آنها محسوب شده و در قیامت با آنان در عقاب یا ثواب شریک خواهیم بود.
لباس مقدس روحانیت، ص ۳۹، حضرت آیتالله وفسی
موضوعات مرتبط: عـکـس نوشـتـه
برچسبها: حزبالله حزب شیطان اصلاح طلب اصولگرا وفاق ملی آیتالله وفسی حامد وفسی لباس روحانیت محمدتقی اکبرنژاد
تاريخ : پنج شنبه 15 آبان 1404 | 16:10 | نویسنده : سردبــیر |
عالمِ قیامت که شدیدتر از برزخ است،
عالمِ واقع است نه ظاهر؛
طبق حدیث:
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ:
> يقالُ لِصاحِبِ القرآنِ : اِقرَأ وَ ارقَ.
اِقرَأ یعنی به حقیقتِ قرآن که محقق شدی قرائت کن؛
نه اینکه فقط الفاظ را بگو.
در آن عالم، پیشرفت و ترقّی، باطنی و واقعی است.
حضرت آیتالله وفسی
موضوعات مرتبط: عـکـس نوشـتـه
برچسبها: قیامت برزخ معاد غیراعتباری عالم واقع فلسفه صدرایی معاد صدرایی فلسفه اسلامی آیتالله وفسی حامد وفسی
تاريخ : پنج شنبه 15 آبان 1404 | 15:57 | نویسنده : سردبــیر |













