وبگو | آموزش منوی کشویی با ul li و css
روحـانـیـت به عنـوان مسئـول ذی ربـط امـور دینـی نقـش اول را در آگـاهی و مطالبـه نسبـت به مسئـولان و رسانـه ها دارد. آیت الله وفسـی .......... اعـتمـاد بـه نـفس، دروغـی است بـزرگ که از مسـیـحیـّت غـربی وارد دنیـای اسلام شده است . آیت الله حـامد وفسـی ........... موج سـیـاه فـتـنـه جـدیـد، فـرهـنـگــی اســت و راه نـجــات از آن احـیـاء امــر بــه مــعــروف و نــهـی از مــنـکــر است. حضـرت اسـتـاد آیـت الله وفـســی ........... در مـورد کـارنـامـه ی فـرهـنگـی انـقلاب، سکـوت بـهتـرین نظـری است کـه می تـوان ابـراز کرد. استـاد اخـلاق تهران حامد وفسـی .......... انـقـلاب ایـران بـه یـک مـعـجـزه الهـی شبیـه تـر بـود تـا یـک حـرکـت سیـاسـی مـاننـد سـایـر انـقـلاب هـای جـهان و رهـبری آن هم بـه پـیـامبـران الهـی شبـیـه تـر بـود تـا رهبـران انقـلابی در دیگـر سرزمیـن هـا... حکیـم متـألـه استـاد حـامـد وفسـی

نظر بسیار صریح و شنیده نشده حضرت امام خمینی -ره- درباره "وطن و مرز"

قانون اسلام می‌خواهد سرحدات را از جهان برچیند و یک کشور همگانی تشکیل دهد و تمامی افراد بشر را در زیر یک پرچم و قانون اداره کند...

حکومت اسلام برای تربیت‌های اخلاقی و ورزش روحی و حیات مادی و معنوی تمام عائله بشری آمده است؛ با قومیت که از پندارهای جاهلانه بشر است به‌کلی طرف است؛ قانون اسلام عربی و فارسی و انگلیسی و فرانسوی ندارد؛ مرام اسلام توحید و تقواست، در هر کس بیشتر باشد به اسلام نزدیک‌تر است؛ گرچه در آفریقا باشد؛ «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ ٱللَّهِ أَتْقیٰكُمْ»...

این دیوارها که دور دنیا کشیدند و به نام کشور و وطن خواندند از فکر محدود بشر پیدا شده و علم محیط خدا فوق این کشورهاست، دنیا وطن توده بشر است و همه افراد باید در آن به سعادت دو جهان برسند...
*(کشف‌الاسرار، گفتار چهارم - حکومت)*

تمام افراد بشر وطن و هرچه مانند آن است برای خود می‌خواهند و ممکن نیست خود را فدای وطن کنند؛ آری در آنها گاهی حب شهرت پیدا می‌شود و تزریق دیگران کمک می‌کند فداکاری هم می‌کنند؛ لکن آن هم در اشخاص ساده‌لوح پیدا می‌شود و کلاهبردارها که در رأس توده هستند کمتر به چنین کارها اقدام می‌کنند...
*(کشف‌الاسرار، گفتار پنجم - قانون)*



موضوعات مرتبط: عندلیبِ هم‌آوا

تاريخ : سه شنبه 20 خرداد 1404 | 20:13 | نویسنده : سردبــیر |
جلسه ۲۷۶ حکمت عملی ( ۱۴۰۴/۰۳/۱۳ )
شرح دعای پر فیض مکارم الاخلاق صحیفه سجّادیه - سلام الله علیه - «جلسه بیست و ششم»
 

گزارش مختصری از این جلسه در "ادامه مطلب"


ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: جلسات اخلاقاخبار

تاريخ : سه شنبه 20 خرداد 1404 | 20:2 | نویسنده : سردبــیر |
 
ننگ با رنگ، پاک نمی‌شود...
اولین واکنش استاد اخلاق تهران، به هوچی‌گری‌های رسانه‌ای درباره ملی‌گرایی:

- اگر به جای فحّاشی، اهل استدلال هستید، ما حاضر به مناظره هستیم...
- رسانه‌دارانِ ملی‌گرا به سوالات داخل این فیلم، پاسخ دهند...
 ۱۴۰۴/۰۲/۰۲


موضوعات مرتبط: ملّی‌گراییاخبار

تاريخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1404 | 10:51 | نویسنده : سردبــیر |

پاسخ حضرت استاد:

بحث در دو حیطه قابل طرح است:

۱. عالم ثبوت و واقع
در حیطه ثبوت یعنی در عالم واقع فقط ذات اقدس الهی است که قداست محض و نور مطلق است و دربرابر آن هیچ وجودی و نوری و قداستی مطرح نیست. در عالم خلقت، حضرت احدیت جاعل نور و ظلمات است. هرآنچه جنبه الهی داشته باشد نورانی و مقدس است و هرآنچه جنبه غیر الهی داشته باشد ظلمانی است.
۲. اعتبارات حقیقی:
نخست باید بدانیم که هیچ عنوانی به غیر از "اسلام" اولاً و بالذات مقدس نیست و باقی عناوین می توانند ثانیاً و به تبع مقدس باشند.
《اَلْإِسْلاَمُ يَعْلُو وَ لاَ يُعْلَى عَلَيْهِ》: اسلام از همه چیز بالاتر است و هیچ چیزی بالاتر از اسلام نیست.
پس هیچ عنوانی ذاتاً ارزشمند و مقدس نیست مثل مسجد.
بنابراین هرگاه این عناوین مقیّد و متصف به وصف "اسلام" گشت به تبع آن مقدس می‌گردند و اگر متصف به اسلام نبود یا ضد اسلامی بود امری غیرمقدس و پلید و پلشت می‌گردد.

 

برای مطالعه متن کامل، به "ادامه مطلب" مراجعه نمایید.


ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: ملّی‌گراییاخبار

تاريخ : جمعه 15 فروردين 1404 | 7:59 | نویسنده : سردبــیر |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 60 صفحه بعد

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------